VÁLTOZZ FŰZFŐ!

Kontics Monika képviselő oldala

Tisztelt Balatonfűzfőiek, Fórumozók, Alpolgármester Asszony!

 

Kezdjük alpolgármester asszony írásának személyeskedő részével mielőtt a tartalmi kérdésekre térnék:

az ominózus megbeszélésen, valóban alpolgármester asszony két mondata közé vágtam, és a hangomat is felemeltem, miután már arról beszélt, hogy olyan alacsony méretűre kívánom levinni a projektméretet, hogy helyi vállalkozó is elvégezhesse, és csak nem akarom a helyi vállalkozók miatt egy ilyen nagyléptékű projekt megvalósulását veszélyeztetni. Volt még valami, de ezt pontosan idézni már nem tudom, ami pedig arra utalt, hogy ez az én személyes érdekem is.

Azt gondolom, hogy akkor is kötelességem lett volna felháborodni, ha nem vagyok egy olyan szervezet tagja, ami nevezetesen a fűzfői vállalkozók érdekeit képviseli.

Ugyan úgy, ahogy a strandot sem ismeri és használja az alpolgármester asszony (mint ahogy ő állította), véleményem szerint a helyi vállalkozók képességeivel, lehetőségeivel sincs tisztában.

A napokban itt volt nálunk dr. Kovács Zoltán, a kormányhivatal vezetőj, aki mint korábbi pápai polgármester elmondta, hogy számára milyen fontos volt, hogy a pápai vállalkozók a több mint 1 milliárd forintos fejlesztési forrásból készülő beruházások elvégzéséhez hozzáférjenek. Meg is tettek mindent a jogszabályi keret között annak érdekében, hogy a helyiek összefogjanak, és konzorciumban képesek legyenek az ilyen feladatok elvégzésére. … és ez így is lett.

 

Nálunk is van ilyen vállalkozói összefogás, el kell érni, hogy ők s válalkozhassanak! Balatonfűzfőn miért nem tud, akar pályázni egyetlen egy helyi vállalkozó sem????

 

Miért jó, ha helyi vállalkozó tudja elvégezni a munkákat?

- helyi adóbevétel,

- helyi munkahelyek,

- helyi gazdaság erősödése,

- a munka elvégzése után is itt lesz a településen,

és ezeken az érveken még csak gondolkodni sem kell.

 

Egyébiránt sem az alpolgármester asszony végzettségére, sem a munkájára, sem szakértelmére soha semmilyen kijelentést sem tettem, sőt támogattam az ő be- és megválasztását.

De ahogy a mondás is tartja: lakva ismerszik meg az ember, ma már biztosan nem tennék így.

 

A kérdés tartalmi része:

1. A projektmenedzsmentnek folyamatos szerződése van, így ez pluszforrásba nem kerül, a képviselő és együttműködő tagok pedig semmilyen tiszteletdíjat sem kapnak a munkacsoportban, vagy a projekttel kapcsolatban.

2. Nem vagyok építész, nem tudom, hogyan szolgálja a strand látogatószámának, vagy a bevétel növekedését a hasznos „fekvőfelület” csökkentése. Attól, hogy túlzott módon telepakoljuk olyan elemekkel, amelyek egy ennél kétszer nagyobb strandon találhatók nem végeztünk racionális fejlesztést.

3. Több terület funkcionális megtervezésével kapcsolatban kérdések merültek fel, szükséges és racionális-e: két külön vizesblokk, labdás sportpályák a jelenlegi szörfterületen, külön játszóterek kicsiknek, nagyoknak, homokos „tengerpart” valós vízkapcsolat nélkül, kétszer akkora játszótér, mint Almádiban, dűnék a strand közepén, a jelenlegi parkoló teljes átalakítása, közműáthelyezések. 

4. A gazdaságossági számítások … talán ezzel van a legnagyobb gond:

 

Mibe kerül ez a kötvénypénzből:

biztos önrész:                                                208 millió Ft

Közműkiváltás alulszámolva                        20 millió Ft

pótmunka, többletmunka kb.                        45 millió Ft

Összesen:                                                      273 milió  Ft

A strand szakfeladat (Föveny + Tobruk) tervezett költségveése 2011-re:

Bevétel:                                                    49.935.000 Ft

Kiadás:                                                     32.923.000 Ft

 

Különbség:                                                17.012.000 Ft

 

A városgondnokság költségvetése 2011-re stranddal együtt:

Bevétel: saját bevétel                               63.709.000 Ft

              önkormányzati támogatás:         66.897.000 Ft

              Összesen:                                 130.606.000 Ft

 

Kiadás:                                                   130.606.000 Ft

 

Különbség:                                                               0 Ft

Hol van itt a nyereség?

Miből törlesztjük a tőkét, a kamatot?

Miből fedezzük az amortizációt?

A tanulmányterv szerint:

- sokkal többen látogatják majd a strandunkat, de vajon hova fekszik az a sok ember, amikor jó időben így is tele a strand.

- megemeljük a belépőt? - Fűzfő és Öbölkártyával így is ingyenes

- Meghosszabítjuk a szezont, - magas látogatószámú sikeres téli bulik kb. -20.000 Ft a zárás a városgondnokságnál/ alkalom.

- Mindez akkor teljesülhet, ha jó idő van...

 

5. Az említett márciusi képviselő-testületi ülésre benyújtott polgármesteri javaslat pedig olyan részeket is tartalmaz, amelyek költségére nincs fedezet a projektben, út, füvesítés, így azok további forrásbevonást igényelnek, illetve egy a strandtól elkülönülő helyrajzi számon lévő ingatlanon alakítanánk ki sportpályát.

Az is biztosnak tűnik, hogy ez a beruházás, ebből az összegből nem valósítható meg, hiszen a pályázók a nyilvános adatokból az információ birtokában voltak, hogy nekünk erre mennyi forrás áll rendelkezésünkre, így áraztak erőteljes tízmilliókkal a keret fölé, lássuk csak:

Az eredeti kiírásra érkezett legkedvezőbb ajánlat 152 millió Ft lépte túl a keretet, a legdrágább 365 millió Ft-tal.

A módosítások után a legkedvezőbb ajánlat 37 millió Ft lépte túl a keretet, a legdrágább 100,6 millió Ft-tal.

Honnan vegyünk további 37 millió foritnot? Csökkentsük a szociális kiadásokat, csökkentsük az intézmények működési költségeit, zárjuk be a szakorvosi rendelőt, terheljük tovább a kötvény nem létező maradékát? Varázsoljunk?

 

Egyébiránt a módosításnál olyan elemek kerültek ki, mint a büféknél lévő „fedés” az asztalok felett, amit érhető okokból a bérlők annyira azért nem támogatnak.

... és valaki azt mondja, hogy most a 298 millió Ft-ra biztosan érkezik be ajánlat, nem lesz pótmunka és többletmunka? Én nem értek az építkezéshez, de az emelje fel a kezét, aki látott már közbeszerzést pótmunka nélkül!

Alpolgármester asszony azt is többször kijelentett, hogy ő új terveket nem fog finanszírozni – és igaz, itt is tettem egy megjegyzést, hogy ezt nem neki kell kifizetni, ha ilyen döntés születik.

Jelenleg az előkészítéssel kapcsolatos szerződések 30 millió Ft értékben születtek meg, ebből 19-20 millió került kifizetésre. Amennyiben sikerül elérni, hogy a közreműködő szervezet az általunk tervezett módosítási javaslatokat befogadja, akkor valóban elképzelhető, hogy át kell rajzoltatni a terveket.

Nagyon csodálkozom azon, hogy ezt az összeget olyan nagy kárnak ítélik meg a projekt felülvizsgálata ellen szavazók, hiszen most „dobtuk kukába” a Delta látványterv pályázatokat, nem tudom mennyit fizettünk érte, persze az előző testület meg kidobta a BFT pénzből készült terveket.

Az előző testület a Jókaival kapcsolatos pályázat és tervezés költségeit simán kukába dobta, amikor olyan pályázatot nyújtott be, ami még a minimum pontszámot sem érte el, több mint tízmillió forint...

Az előző testület a közösségi ház átalakításával kapcsolatos pályázat és tervezés költségeit is simán kukába dobta, mert egy rossz határozat miatt elutasították a páylázatot, ismét több, mint tízmillió forint.

Van egy bölcsi tervünk, aminek majd csak a kivitelezése során derül ki, hogy mennyibe is kerül valójába, az esetleges pluszforrást ki fedezi?

(Egyébiránt hozzátenném, hogy ugyan ebben a konstrukcióban, pontosan ezzel az összeggel Veszprémben 2 bölcsi kerül felújításra és 30 férőhely kialakításra, nálunk egy épület és 12 férőhely a mutatószám.)

A tobruki ovi terveit és pályázati anyagát már ez a testület vetette el, de „izomból” az előző nyújtotta be.

 

Én azt gondolom, nincs azzal semmi gond, ha alaposabban utána járunk egy–egy kérdésnek, ha építő jellegű a módosítás, ez az összeg nem kárba veszett pénz, persze ehhez kell alternatíva. Ha mindez október-november folyamán megtörténik, amikor ezt először kezdeményeztük, és nincs folyamatosan a szándékunk félremagyarázva, akkor most már tudnánk, hogy pontosan mit kell/lehet megvalósítani.

 

Mit is örököltünk, csak nagyvonalakban:

Több, mint 140 millió forintos működési hiányt.

Mára már 1,3 milliárd Ft összegű hiteltartozást.

A település adottságait, lehetőségeit figyelmen kívül hagyó terveket.

Egy a pénzt feneketlen kútként nyelő vízművet.

Ahogy azt a fórumon korábban írtam, én jelenleg nem tudom, hogy ilyen, ilyen, de kisebb volumenű, vagy más strandunk lesz 2012-ben, az biztos, hogy a felújítás nem maradhat, és nem is marad el.

 

Ami miatt pedig mindez szükséges: meglátásom szerint a kötvényben eddig le nem kötött 53 millió Ft, ami már nem is ennyi, - hiszen 18 millió Ft önrész szükséges majd nyertes pályázat esetén a tobruki csomópont kiépítéséhez, 1 milliót tettünk a Jókai műemlék épület fejlesztésére - semmilyen megtérülő, hasznos fejlesztésre sem elég.

Én nem kívánok a visszafizetés nehézségeivel most részletesebben foglalkozni, erről is elég sokat írtam itt a honlapomon.

Fontos lenne azonban egy valós fejlesztési alap, ami a helyi bevételt, és munkahelyet teremtő vállalkozási ötletek megvalósulását segítené, visszafizetendő pályázati önrész, vagy garancia, vagy valami egyéb konstrukció keretében. Ehhez kell egy átgondolt vállalkozóbarát településstratégia kialakítása, az adórendeletek felülvizsgálatával, és én azt gondolom, akkor számíthatunk arra, hogy valami elindul Balatonfűzfőn.

 

Tisztelettel:

Kontics Monika

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 17
Tegnapi: 24
Heti: 62
Havi: 575
Össz.: 98 374

Látogatottság növelés
Oldal: Ahogy én látom
VÁLTOZZ FŰZFŐ! - © 2008 - 2024 - valtozzfuzfo.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »